کودکان و اسباب بازیهای مدرن

به وبلاگ یا علی گفتیم و عشق آغاز شد خوش آمديد

عضويت در وبلاگ
منوي اصلي
صفحه نخست
پست الکترونيک
آرشيو مطالب
فهرست مطالب وبلاگ
پروفایل
موضوعات
مطالب مذهبی
مطالب عمومی
حوادث
جنایی پلیسی
دانشنامه مهدوییت
صلوات و بخشش گناهان
سخنان ناب
پیامکهای مذهبی
سخنان گهر بار 14 معصوم
کلام وحی
کد لوگوی مراجع و لوگوهای دیگر
موضوعات مطالب دیگر همسنگران
حمایت از خلیج همیشه فارس
زیبا ساز وبلاگ
عاقبت ترویج گناه توسط برخی از زنان
جوکهای پـَـَـ نــه پـَـَــ
پخش مستقیم شبکه های TV ایران
سایتی که عکسهای شما را به عکسهای قدیمی تبدیل میکند
دل نوشته
پخش مستقیم
دانلود خونه
عکس
شعر و ترانه و آهنگ
حدیث
داستان
مطالب مضحک و مسخره
بازی آنلاین
کدهای جاوا
شکلکهای اینترنتی
متفرقه
آپلود
جوک و اس ام اس
فرازی از وصیتنامه شهید
تبلیغ www.loxblog.com
فیلم و سریال
مطالب علمی
جوکهای دِ نـَـه دِ
مطالب آموزنده
انیمیشن
پرچم متحرک ایران عزیزمان و دیگر کشورها
کلیپ
فال و طالع بینی
به مناسبت هفته افتخار آفرین دفاع مقدس
جدیدترین های خودروی ایزان و جهان
عکسهای هنرمندان
پزشکی
تلاوت دلنشین "قرآن کریم"
آشپزی
نظامی دفاعی ایران
تروریستی
تسلیحات و ضد تسلیحات جهان
لوگوهای دوستان مسافر منتظر
عملیات بانکی
فروشگاه
پرسپولیسی ها
استقلالیها
تبلیغات شما در این سایت
بازی بازی بازی بازی بازی GAME GAME GAME GAME
قالب وبلاگ
این بخش نذر "امام علی النقی الهادی (ع) میباشد"
کد موزیک برای وبلاگ و وبسایت
اضافات

آخرین مطالب
طراح قالب

Template By: NazTarin.Com

آنچه در آسمانها و زمین است همه در دست با کفایت پروردگار دو عالم قرار دارد

 

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

استخاره آنلاین با قرآن مجید

در روایات آمده بهتر است که قبل از استخاره

سه بار سوره ي اخلاص (قل هو الله احد) را بخوانید

سپس سه مرتبه صلوات بر محمد و آل محمد بفرستید

نيت کنید و به انچه كه مايلید استخاره نمایید

دست نیاز گر پیش غیر او میکنی دراز /پل بسته ای تا بگذری از آبروی خویش


استخاره آنلاین با قرآن کریم


http://mosafermontazer.loxblog.ir//

بازی آنلاین تراوین "رایگان بازی کنید"

http://up.vatandownload.com/images/x22r4f93e5rly27ne3dt.gif

عکس
اباصالح التماس دعا هرکجا رفتی یاد ما هم باش

کودکان و اسباب بازیهای مدرن

بايد توجه داشت که استفاده از وسايل ديجيتالي و رايانه نه تنها به ضرر کودکان و نوجوانان و هيچ قشر ديگري نيست،بلکه

بسيار مثمر ثمر هم است، اما در بعضي مواقع اين تکنولوژي فقط از سوي والدين براي فرزند تهيه شده است و بدون هيچ کنترلي بر نحوه استفاده از آن مورد استفاده قرار مي گيرد، در اين گزارش سعي بر آن شده که نقاط ضعف و قوت استفاده از اين تکنولوژي مورد بررسي قرار گيرد.

تاريخچه بازي هاي رايانه اي

دراوايل دهه60 ميلادي رايانه وسيله اي خاص و تا حدودي تجملي به شمار مي آمد که در دسترس همگان نبود، «راسل» از دانشجويان دانشگاه ام اي تي نخستين بازي رايانه اي را با نام اسپيس وار نوشت که روي رايانه اي به نام «PDP1»که اندازه‌اي در حدود يک اتومبيل داشت، اجرا مي شد، داستان بازي همان جنگ سفينه اي بود و در بازي بايد سفينه طرف مقابل نابود
مي شد.
 

بعد از آن شرکت «اتاري» در سال 1973بازي پونگ را ساخت که يک بازي ساده متشکل از تعدادي مستطيل سياه وسفيد بود که چندان خلاقيتي در آن وجود نداشت.

«مهاجمان فضايي» بازي ديگري که در سا ل 1997در شرکت «تايتو» نوشته شد، شامل عناصر کلاسيک يک بازي رايانه اي بود در اين بازي کنترل يک شيئ يا شخصي در دست بازيکن بود که بايد با کمک آن دشمنان را نابود مي کرد.

بايد توجه داشت که بازي هاي ويدئويي سير تکاملي خود را طي کردند و در اواسط دهه هشتاد بازي‌ها بيشتر به سمت داستان‌هاي جنگي پيش رفتند. علت آن علاوه بر مشاغل فني، جو متشنج اواخر دهه 80 آمريکا ناشي از جنگ سرد با شوروي سابق و ديگر برنامه هاي ريگان رئيس جمهور وقت بود.

بازي هايي مثل استار فلايت و... ولي در سال هاي اخير با پيشرفت هايي که در سخت افزارها ونرم افزارهاي ساخت و اجراي بازي ايجاد شده اين محصول جايگاه خاص خود را در جهان پيدا کرده است.

بازي رايانه اي و عمليات رواني

گسترش بازي هاي رايانه اي در سطح جهان فقط به بازي و سر گرمي براي کودکان و نوجوانان خلاصه نمي شود، بلکه شرکت هاي توليدکننده از توليد اين بازي ها اهداف ديگري را پيش مي برند، مي توان از اين اقدام آنها مفهوم عمليات رواني که عبارتند از: استفاده دقيق و طراحي شده از تبليغات و ساير امکانات به منظور تأثيرگذاري بر افکار، احساسات، تمايلات و رفتار گروه هاي دوست، دشمن و بي طرف براي دست يابي به اهداف ملي را دريافت.

دراصل عمليات رواني به دو بخش تقسيم مي شوند: عمليات رواني استراتژيک و عمليات رواني تاکتيکي، بازي هاي رايانه اي بيشتر در بخش اول يعني عمليات رواني استراتژيکي قرار مي گيرند.

اين عمليات عموما" براي پيشبرد اهداف گسترده يا دراز مدت و در هماهنگي با طرح ريزي استراتژيک کلي طراحي شده و معمولا داراي تأثيراتي در آينده دور است.

مخاطبان اين عمليات را شهروندان و نظاميان دشمن که خارج از منطقه جنگي به سر مي برند، همچنين همه جمعيت کشورهاي دوست بي طرف يا دوست دشمن ما(متعهدان دشمن)ت شکيل مي دهد هر چند نمي توان همه بازي هاي رايانه اي را جزو اين برنامه به حساب آورد، ولي عمدتا" بازي هاي رايانه اي جنگي يا همان بازي جنگ که شرکت هاي خاصي مانند شرکت «کوماوار»، شرکت «کانفليکت» يا مجموعه بازي هاي «دلتا فورس» جزو اين عملياتند.

محور بازي هاي رايانه اي

بازي هاي رايانه اي با محوريت جنگ جهاني دوم، درمورد مبارزه با نازي ها و جنگ جهاني دوم متعدد ساخته شده و همچنان ساخت بازي‌هاي جديد در زمينه جنگ جهاني دوم همچنان ادامه دارد.

بازي هاي رايانه اي (مدال او هونور الايد اسالت , medal of honor allied assault)، (بريک سراو, break through) (کال اف داتي , call of duty) وبازي (باتل فيلد ???? , battel fild ???? ) و... از اين دسته هستند.
کشور هاي کمونيستي
 

بازي رايانه اي recon chost2  در بخش دوم بازي recon chost از سري بازي هاي clancy tom يک ژنرال کره شمالي محموله بشر دوستانه سازمان ملل را که شامل آب و غذا است؛ به نفع نظاميان خود ضبط مي کند و با در دست گرفتن کنترل کره شمالي به سوي چين يورش مي برد. شما در نقش کماندو هاي ويژه آمريکايي که به کمک نيرو هاي چين شتافته اند، ظاهر مي شويد.

هر چند که در واکنش به ساخت اين بازي يک مقام نظامي کره شمالي در روزنامه کره اي تانگيل گفت: فعلا" اين فقط رأي آنها در يک بازي است، اما جنگ ما با آنها قطعا يک بازي نخواهد بود. آنها شکست سخت و مرگ بدي را در هنگام جنگ با ما تجربه خواهند کرد.

کشورها و گروه ها اسلامي در بازي هاي رايانه اي جديد به مبارزه با کشورها و گروه هاي اسلامي پرداخته شده است ويژگي مشترک اين بازي ها استفاده از نمادها و سمبل هاي اسلامي است.

نمايش مکان هاي منقش به تصاوير اسلامي، استفاده از رنگ سبز براي نمايش تروريست ها، استفاده از مکان هاي مذهبي مسلمانان مانند مسجد که از محل هاي تجمع تروريست ها معرفي مي شود و عمدتا تک تيراندازها بالاي مناره هاي مسجد موضع گرفته اند و به سوي شما تيراندازي مي کنند، است.

استفاده از صداهاي عربي و فارسي براي بيان زبان تروريست ها، استفاده از صداي پس زمينه مانند صداي صلوات و پخش آيات قرآن و ... در بازي‌هاي رايانه اي (team: black hawk down :sabre dalta force) به گونه اي است که براي مبارزه با تروريست ها به کشورهاي مختلف سر مي‌زنيد.

در يکي از مراحل بازي که در سال 2005ميلادي اتفاق مي افتد، شما براي مبارزه با تروريست ها به ايران حمله مي کنيد، اين بخش از بازي سه مرحله دارد: در يک مرحله به جزيره خارک حمله مي کنيد و در مرحله ديگر به يک پايانه نفتي در خليج فارس که نيروهاي نظامي از آنجا محافظت مي کنند حمله ور مي شويد در اين مرحله علاوه بر کشتن نيروهاي نظامي کلاسيک با نيروهاي ديگري با لباس شخصي مواجه مي شويد که در کنار نيروهاي کلاسيک اند.

امروزه استکبار جهاني که رئيس جمهور کنوني آمريکا سخنگوي آن است دنياي اسلام را صريحا تهديد مي کند و سخن از جنگ صليبي مي گويد، شبکه استکبار صهيونيزم و سازمان‌هاي جاسوسي آمريکا و انگليس در همه دنياي اسلام سرگرم فتنه انگيزي اند ...، هزاران فيلم سينمايي و بازي رايانه‌اي و امثال آن با هدف زشت نماياندن چهره اسلام و مسلمين توليد و روانه بازارها مي شود.
 

سياه نمايي با هر ابزار

بايد توجه داشت که در بازي هاي رايانه اي توليد غرب بازيکن به شواليه هاي مجازي قدرتمند و جذاب ناتوي فرهنگي و جنگ صليبي غرب تبديل مي شود که در حال تخريب و تغير تدريجي ارزشها و هنجار هاي انقلاب اسلامي و جهان اسلام هستند.

شواليه هاي رايانه اي که در نبرد جنگ هاي صليبي قرن جديد بدون هيچگونه حساسيتي تا عمق خانه ها نفوذ کرده است، خانواده هاي ايراني هم با بي خبري و آغوشي باز به استقبال آنها مي روند و حتي هزينه مالي حضورشان را نيز مي پردازند.

در اصل بايد به آينده نزديک توجه کرد که اگر چنانچه با رويکردي مدبرانه با اين سربازان رايانه اي برخورد نکنيم، به زودي و در نسل آينده مي بايست هزينه هاي گزاف و جبران ناپذير معنوي را نيز بپردازيم. لازم به ذکر است که امروزه بازي هاي کامپيوتري نه فقط ابزاري براي سرگرمي و تفريح، بلکه يکي از بزرگترين صنايع دنياي فناوري ارتباطات و اطلاعات هستند.

صنعتي که در دو دهه اخير، تأثيرات عظيمي بر سخت افزارها و نرم افزارهاي مورد استفاده در سرتاسر جهان به جاي گذاشته است.

خطر جدي در کمين فرزندان

همه ما در قبال فرزندانمان مسئوليم و به تغذيه و رشدشان توجه مي کنيم، به نيازهاي عاطفي و روحي شان رسيدگي کرده و زمينه تربيت صحيح و موفقيت آينده شان را فراهم مي آوريم، تا بدين صورت شاهد به ثمر نشستن ميوه زندگي مان باشيم و حتي بعد از خودمان در صورت داشتن فرزندي صالح از فوايد آن بهره مند شويم.

هنگامي که فرزندان رشد مي کنند، بحران بلوغ را پشت سر گذاشته و وارد مرحله جواني مي شوند و ما از او رفتارهايي را بر ضد آموزش‌‌هاي خودمان، هنجارجامعه ، اعتقادات ديني و .. . مي بينيم.

شايد به ذهنمان خطور نکند که اين رفتار تأثير همان کارتون، اسباب بازي و يا سي دي بازي بوده که در کودکي وقت زيادي را صرف آن مي کرد و ما در اتاق مجاور بدون آنکه بدانيم فرزندمان چه چيزي را مي آموزد، خوشحال بوديم که سر گرم است.

در اصل بازي کودکان فقط در اين حد ختم نمي شود؛ بلکه اگر کمي به بازي بچه ها توجه کنيد، در مي يابيد که اين نه تنها بازي نيست، بلکه بسته اي آموزشي است که در آن بيشتر از تفريح و بازي به کودکان خشونت مي آموزد؛ حتي در زماني که فرزندان بحران سن بلوغ و تغييرات جسمي و روحي فراواني را پشت سر مي گذارند.

لازم به ذکر است که چندي پيش در سايت سياست گذاران مطلبي ازبازي که کشتن کودکان را آموزش مي دهد آورده شده بود کمپانيEA(يکي از بزرگترين شرکت هاي سازنده بازي هاي کامپيوتري)بازي(Dante"s Inferno) در حال ساخت دارد که در آن نحوه کشتن به کودکان آموزش داده مي شود.

به غير از اين بازي مي توان بازي هايي که در قبال کشتن حيوانات طراحي شده است را در نظر گرفت و يا بازي هايي که سبک زندگي آمريکايي را با ظاهري فريبنده آموزش مي دهد، سبک زندگي که صرف نظر از خوب يا بد بودنش با سبک زندگي ايراني - اسلامي ما فرق مي کند.

استفاده از بازي ها رايانه اي چطور و چگونه؟

يکي از جذابيت هاي دنياي رايانه که بيشتر از بقيه جنبه ها کودکان و نوجوانان را مجذوب و شيفته خود کرده است، بازي‌هاي رايانه‌اي است، اما آيا اين بازي ها براي کودکان مفيد است؟ اين پرسشي است که پاسخ متخصصان به آن قدري با باورهاي عمومي در تضاد است.

بازي اساسي‌ترين فعاليت کودک است که در عين حال يکي از نيازهاي اساسي کودکان نيز به شمار مي رود. نقش بازي در روند رشد جسماني و روحي رواني کودکان انکارناپذير است. يکي از کارکردهاي مهم بازي آن است که کودک را براي ورود به زندگي بزرگسالي آماده کند.

کودک، بسياري از مهارت هاي فردي و اجتماعي مورد نياز براي زندگي آينده خود را از طريق همين بازي هايي که به نظر بسياري بي اهميت جلوه مي کند، مي آموزد. بسياري از متخصصان تعليم و تربيت سفارش مي کنند که مطالب آموزشي در کلاس هاي درس از طريق بازي آموزش داده شود و نتايج حاصله گوياي موفقيت استفاده از اين شيوه است.

بازي هاي رايانه اي، با استفاده از تصاوير جذاب، پرتحرک و زنده و صداهاي مهيج، دنيايي از هيجان را به کودکان پرجنب و جوش به ارمغان مي آورد اين جذبه و کشش کودک را به عالمي از تخيلات مي برد که در آن خود را قهرمان اصلي ماجرا مي پندارند. اين بازي ها با ترفندهاي مختلف، چنان تأثيري برفکر و اعصاب کودک تأثير مي‌گذارند که آنها خود را جزيي از اين مجموعه ماشيني مي پندارد.
 

تهيه و تنظيم اداره اطلاع رساني و ارتباطات فرماندهي انتظامي استان زنجان


خارق العاده و "وسوسه انگیز"بازی اینترنتی TRAVIAN |

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[+] نوشته شده توسط <

"امسافر منتظر"

> در سه شنبه 12 مهر 1390برچسب:, در ساعت 20:50 | |

درباره وبلاگ

بسم رب الحسین ◄سلام دوستان ◄از اینکه "وبلاگ ما" را انتخاب کردید متشکریم... ◄امیدواریم لحظات خوشی را با ما داشته باشید... ◄عزیزانی که دوست دارند در این وبلاگ عضو بشن ، کافیه در قسمت ورود اعضا عضو بشن یه دقیقه بیشتر وقتتون را نمیگیره ◄شرایط عضویت هم اینه که شما وبلاگ یا سایت فعالی داشته باشید... عکس خانم و آهنگی که خوانندش خانم باشه و قالبهای خانم دار نذارین ( لطفا") ◄پس وقت را از دست ندهید و به جمع ما بپیوندید...
آرشيو
مهر 1391
مرداد 1391
تير 1391
خرداد 1391
ارديبهشت 1391
فروردين 1391
اسفند 1390
بهمن 1390
دی 1390
آذر 1390
آبان 1390
مهر 1390
شهريور 1390
بهمن 1389
آمار
روز بخير كاربر مهمان!
آمار بازديدها:
افراد آنلاين:
تعداد بازديدها:

مدير سایت :
مسافر منتظر
شقایق آنامیس
لينكستان
دکتر پروانه کاظمی
استانداری همدان استانداری همدان استانداری همدان استانداری همدان
کیفیت جهانی/ تنوع محصول/ قدرت خرید بالا
‏*‏‏*یا مهدی‏(عج‏)‏‏*‏‏*‏
پاتوق پاتوق پاتوق پاتوق پاتوق پاتوق پاتوق
تبادل لینک اتوماتیک 1
تبادل لینک اتوماتیک
ستاره ی سهیل
السلام علیکم یا اهلبیت النبوة
ناگفته ها
پیشوای شیعیان
بیهوده متاز
موعودنامه أین الطالب بدم مقتول بکرببلا
دوازده امام
دولت کریمه امام زمان
نازنین زهرا (س)
پرسپولیسته
بهترین وبلاگ علمی و اموزشی
____________
تک برگی در سر برگ خاطره ها
چی توزی ه_______________اااااااااااااااا
بلوچ
تقرب به خدا "کد مداحی جهت وبلاگ"
فارس TV
ابزار جديد جعبه هاي صوتي براي وبلاگها و وبسايتها
اشتیاق دل
▄▀ وبلاگ شخصی مهندس محمدجواد میرزابیگی▀▄
ساخت بنر رایگان
تک نویس
بچه مثبت
پاسباد دفاع
محبان فاطمه (س)
دانلود مداحی از تمامی ذاکرین
خورشید
نمایندگی
افزایش رایگان آمار وبلاگ
خادم الشهدا
شيعه جنوب
مدرسه قرانی حضرت مریم (س)
بسیجیان حوزه 6
85-فتنه نیوز
84-قلب سلیم(تا زندهایم رزمنده ایم)
83-ܓܨܓܨ یارب این آدم خاکی تنهاست ܓܨܓܨ
82-یوسف زهرا 14
81-گنجينه ی واژگان پارسی
80-تسنیم
79-فروشگاه اینترنتی ارزان ایشاپ
78-صدای یک غریبه
77-نینوا
76-علقمه
75-گفتمان دینی
74-"منتظران ولی"
73-حقیقت پنهان
72-یا ابا صالح المهدی ادرکنی"بهتره بدونیم"
71-وبلاگ احمد امیدی
70-yashayish
69-اشعار پسری از پایتخت جهان
68-وبلاگ مریم پاپلی
67-زائرین پیاده ولایت عشق
66-گالري عكس هاي من
65-بردخون
64-جوانی در همین نزدیکی
62-متنوع ترین مطالب را در اینجا ببینید
61-لبیک یااباصالح(عج)
60-انتظار سبز
59- دل سوختگان حضرت رقیه (س)
58-سوختن پروانه ها در آتش
57-اسلاح اصلاحات
56-انتظار
55-تبدیل گچ به سیمان
54-مجله مجازی حقوق
53-..::: تفکـــــــــری زیبــــا :::..
52-مُتَرَصِّد
51-((امام علی(ع))
50-صدها بازدید کننده مجانی برای سایت و وبلاگ شما
48-..:::کلبه دختر پسرای عاشق پیشه:::..
47-دعاها و اذکار الهی
46-سبز علویان
45-خاکریز عشق
44-پایگاه فن آوری اطلاعات
43-گل لیلا
42-گل نرگس
41-علوم دامی دانشگاه شیراز ورودی 88
40-فان۹۸-دانلود رایگان اسمپر بلاگفا
39-مبل صفیر
-SMS36 / سرگرمی / اوقات فراغت / جوک
35-مهدویت
34-شیعه تولز
33-اباصالح
32-اجناس شگفت انگیز و ارزان
30-شهر مطلب
29-وبلاگ ائمه
28-سایت آگهی رایگان و نیازمندی های همدان
27-به سوی ظهور
26-کوفی مدعی
25-انجمنیها
24-یا حسین شهید
23-قلم دانش آموز
22-دختران با حجاب
21-چشم انتظارت
20-عاشقانه های من
19-وبلاگ هيئت فرهنگي مذهبي شهداي گمنام
18-چشم به راه
17-وبلاگ بچه های افغانی در ایران
16-حضرت آقا
15-خانه کتاب ایران (کالج کتابهای الکترونیکی و صوتی خانه کتاب) T I K B O O K
14-پایگاه اطلاع رسانی حوزه نت
13-اللهم عجل لولیک الفرج
( آنامیس )
11-منتظر
10-بازتاب مسجدسلیمان*بازتاب ایران*بازتاب خوزستان*بازتاب اندیکا*بازتاب لالی*بازتاب هفتکل
9-به نام خالق هستی ها
8-امام رئوف
7-دستنوشته های یک مانی ...
6-اشک بر حسین (ع)
5-گل هر آرزو
4-مرجع راهنما و لینک باکس های مذهبی
3-"کمیاب ترین های دنیای وبــــــ"
2-[گل]##گل بهاری##[گل]
1-رهروان ولایت
0-" ترجمه آنلاين متن انگليسي شما "
00-عكسهاي گل انار
000-یاران امام زمان
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه





فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ دهی LoxBlog.Com


لينكدوني

نی نی شکلک
یک کلیک تا " امام رضا "
بازی تراوین
.
فروش کارت شارز
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
الوقلیون

آرشيو پيوندهاي روزانه


CopyRight| 2009 , mosafermontazer.LoxBlog.com , All Rights Reserved
Powered By Blogfa | Template By: LoxBlog.Com